|   | 

Frezy do gniazd zaworowych i ich specyfika

Frezy do gniazd zaworowych swoją użyteczność zawdzięczają przede wszystkim temu, że wyposażono je w specjalnie szlifowane i regulowane, wymienne ostrza, które wykonano z węglika wolframu. Każdy z zastosowanych frezów posiada dwa zasadnicze wymiary (szerokość górna i szerokość gniazda) oraz trzy kąty (kąt górny, kąt główny i kat gardłowy). W przypadku bardziej skomplikowanych ostrzy pojawiają się w konstrukcji dodatkowe kąty i promienie.

Frezy do gniazd zaworowych - zastosowanie

Frezy do gniazd zaworowych stosowane są przede wszystkim przy naprawach gniazd zaworowych wykorzystywanych w silnikach spalinowych. Bez niego nie jest w stanie sprawnie i efektywnie pracować żaden warsztat samochodowy.

W zdecydowanej większości przypadków tnące głowice obracane są manualnie, pod stałym kątem pracy (dzięki czemu zawsze są prawidłowe). Istnieje możliwość zamówienia frezów do obróbki gniazd zaworowych z górnym kątem zwężenia, ulokowanym po przeciwnej stronie głowicy. Mając na względzie popularne i bardzo standardowe zakresy rozmiarów, można także wybrać głowicę tnącą z górnym kątem zwężenia oraz gniazdem tnącym znajdującym po przeciwnych stronach.

Frezy do gniazd zaworowych - rodzaje

W sprzedaży dostępnych jest kilka rodzai frezów, które pomiędzy sobą różnią się przede wszystkim kształtem oraz średnicą i pochyleniem kątów. Najczęściej wykorzystywane typy to:

  • frezy o promieniowym profilu, które charakteryzują się owalnym kształtem promieni oraz kątów, co pozwala na uzyskanie znacznie lepszego przepływu powietrza w gniazdach zaworów;
  • frezy wielokątowe czyli takie, w których istnieje możliwość regulacji kąta nachylenia gardła, szerokości (szczególnie tych górnych) oraz długości pracy;
  • frezy jednokątowe, charakteryzujące się jednym kątem frezowania - takie frezy mogą swobodnie dostosować się wyłącznie do pojedynczego kąta znajdującego się w gnieździe zaworowym;
  • frezy do diesla są specjalnym typem ostrzy, stosowanym wyłącznie przy pracy na wysokoprężnych silnikach;
  • frezy do mikro-zaworów są niewielkich rozmiarów, dzięki czemu doskonale sprawdzą się przy wykonywaniu nawet najbardziej precyzyjnych prac.

Wymiana gniazd zaworowych - najważniejsze informacje

Wymiana gniazd zaworowych stanowi jedno z podstawowych zadań, które musi być zrealizowane przy odbudowie pękniętych, uszkodzonych czy w niewłaściwie użytkowanych głowic, wykonanych z żeliwa bądź aluminium.

Wymiana gniazda zaworowego jest procesem nieco bardziej złożonym, wymagający więcej pracy niż wypchanie starego i uszkodzonego oraz montaż nowego. Często zdarza się, że głowica stanowi integralną część z innymi gniazdami - wówczas niezbędne jest poddanie jej obróbce mechanicznej bądź wykonanie odwiertu (zależnie jest to od materiału, z jakiego została wykonana).

Każdorazowo, przed wycięciem głowicy mechanik musi oszacować wielkość ingerencji, niezbędnej do wymiany nowego gniazda zaworowego. To także do niego należy decyzja o tym, jaki typ gniazda zostanie zamontowany w miejscu starego i uszkodzonego.

Nie można zapominać także o tym, że twardość oraz stop gniazda muszą być dopasowane nie tylko do zastosowania, ale również do typu zaworów zamontowanych w silniku.

https://pneumatyczne.net.pl/

Paulina

Zobacz również

  • Jak wybrać sofę do salonu?

    Wybór sofy do salonu to niełatwe wyzwanie. Jest ona bardzo ważnym meblem, ponieważ to na niej najczęściej odpoczywamy, siedzimy...

  • Klucz dynamometryczny do świec

    Klucz dynamometryczny jest najbardziej zaawansowanym spośród wszystkich rodzajów kluczy. Kosztuje stosunkowo więcej niż klucze płaskie i...

  • Klucz dynamometryczny King Tony

    Należy zaznaczyć, że narzędzia King Tony to gama prawie sześciu tysięcy produktów, które zostały zaprojektowane oraz wykonane ze...

KURTmedia to strona poświęcona najnowszym technologiom. Na naszym serwisie znajdziesz wszystko od smartfonów, smartwatchów, laptopów, po sprzęt do biura czy konsole. Śledź nas i bądź na bieżąco z nowoczesnymi rozwiązaniami technologicznymi.

Cytat

I don’t care that they stole my idea… I care that they don’t have any of their own.

Nikola Tesla