|   | 

Frezy do gniazd zaworowych i ich specyfika

Frezy do gniazd zaworowych swoją użyteczność zawdzięczają przede wszystkim temu, że wyposażono je w specjalnie szlifowane i regulowane, wymienne ostrza, które wykonano z węglika wolframu. Każdy z zastosowanych frezów posiada dwa zasadnicze wymiary (szerokość górna i szerokość gniazda) oraz trzy kąty (kąt górny, kąt główny i kat gardłowy). W przypadku bardziej skomplikowanych ostrzy pojawiają się w konstrukcji dodatkowe kąty i promienie.

Frezy do gniazd zaworowych - zastosowanie

Frezy do gniazd zaworowych stosowane są przede wszystkim przy naprawach gniazd zaworowych wykorzystywanych w silnikach spalinowych. Bez niego nie jest w stanie sprawnie i efektywnie pracować żaden warsztat samochodowy.

W zdecydowanej większości przypadków tnące głowice obracane są manualnie, pod stałym kątem pracy (dzięki czemu zawsze są prawidłowe). Istnieje możliwość zamówienia frezów do obróbki gniazd zaworowych z górnym kątem zwężenia, ulokowanym po przeciwnej stronie głowicy. Mając na względzie popularne i bardzo standardowe zakresy rozmiarów, można także wybrać głowicę tnącą z górnym kątem zwężenia oraz gniazdem tnącym znajdującym po przeciwnych stronach.

Frezy do gniazd zaworowych - rodzaje

W sprzedaży dostępnych jest kilka rodzai frezów, które pomiędzy sobą różnią się przede wszystkim kształtem oraz średnicą i pochyleniem kątów. Najczęściej wykorzystywane typy to:

  • frezy o promieniowym profilu, które charakteryzują się owalnym kształtem promieni oraz kątów, co pozwala na uzyskanie znacznie lepszego przepływu powietrza w gniazdach zaworów;
  • frezy wielokątowe czyli takie, w których istnieje możliwość regulacji kąta nachylenia gardła, szerokości (szczególnie tych górnych) oraz długości pracy;
  • frezy jednokątowe, charakteryzujące się jednym kątem frezowania - takie frezy mogą swobodnie dostosować się wyłącznie do pojedynczego kąta znajdującego się w gnieździe zaworowym;
  • frezy do diesla są specjalnym typem ostrzy, stosowanym wyłącznie przy pracy na wysokoprężnych silnikach;
  • frezy do mikro-zaworów są niewielkich rozmiarów, dzięki czemu doskonale sprawdzą się przy wykonywaniu nawet najbardziej precyzyjnych prac.

Wymiana gniazd zaworowych - najważniejsze informacje

Wymiana gniazd zaworowych stanowi jedno z podstawowych zadań, które musi być zrealizowane przy odbudowie pękniętych, uszkodzonych czy w niewłaściwie użytkowanych głowic, wykonanych z żeliwa bądź aluminium.

Wymiana gniazda zaworowego jest procesem nieco bardziej złożonym, wymagający więcej pracy niż wypchanie starego i uszkodzonego oraz montaż nowego. Często zdarza się, że głowica stanowi integralną część z innymi gniazdami - wówczas niezbędne jest poddanie jej obróbce mechanicznej bądź wykonanie odwiertu (zależnie jest to od materiału, z jakiego została wykonana).

Każdorazowo, przed wycięciem głowicy mechanik musi oszacować wielkość ingerencji, niezbędnej do wymiany nowego gniazda zaworowego. To także do niego należy decyzja o tym, jaki typ gniazda zostanie zamontowany w miejscu starego i uszkodzonego.

Nie można zapominać także o tym, że twardość oraz stop gniazda muszą być dopasowane nie tylko do zastosowania, ale również do typu zaworów zamontowanych w silniku.

https://pneumatyczne.net.pl/

Paulina

Zobacz również

KURTmedia to strona poświęcona najnowszym technologiom. Na naszym serwisie znajdziesz wszystko od smartfonów, smartwatchów, laptopów, po sprzęt do biura czy konsole. Śledź nas i bądź na bieżąco z nowoczesnymi rozwiązaniami technologicznymi.

Cytat

I don’t care that they stole my idea… I care that they don’t have any of their own.

Nikola Tesla