Jednoetapowa korekta lakieru samochodu - czy jest...
Zakres usług związanych z pielęgnacją karoserii samochodów stale się poszerza. Na tym polu zadomowiły się już dwie skuteczne metody...
Frezy do gniazd zaworowych swoją użyteczność zawdzięczają przede wszystkim temu, że wyposażono je w specjalnie szlifowane i regulowane, wymienne ostrza, które wykonano z węglika wolframu. Każdy z zastosowanych frezów posiada dwa zasadnicze wymiary (szerokość górna i szerokość gniazda) oraz trzy kąty (kąt górny, kąt główny i kat gardłowy). W przypadku bardziej skomplikowanych ostrzy pojawiają się w konstrukcji dodatkowe kąty i promienie.
Frezy do gniazd zaworowych stosowane są przede wszystkim przy naprawach gniazd zaworowych wykorzystywanych w silnikach spalinowych. Bez niego nie jest w stanie sprawnie i efektywnie pracować żaden warsztat samochodowy.
W zdecydowanej większości przypadków tnące głowice obracane są manualnie, pod stałym kątem pracy (dzięki czemu zawsze są prawidłowe). Istnieje możliwość zamówienia frezów do obróbki gniazd zaworowych z górnym kątem zwężenia, ulokowanym po przeciwnej stronie głowicy. Mając na względzie popularne i bardzo standardowe zakresy rozmiarów, można także wybrać głowicę tnącą z górnym kątem zwężenia oraz gniazdem tnącym znajdującym po przeciwnych stronach.
W sprzedaży dostępnych jest kilka rodzai frezów, które pomiędzy sobą różnią się przede wszystkim kształtem oraz średnicą i pochyleniem kątów. Najczęściej wykorzystywane typy to:
Wymiana gniazd zaworowych stanowi jedno z podstawowych zadań, które musi być zrealizowane przy odbudowie pękniętych, uszkodzonych czy w niewłaściwie użytkowanych głowic, wykonanych z żeliwa bądź aluminium.
Wymiana gniazda zaworowego jest procesem nieco bardziej złożonym, wymagający więcej pracy niż wypchanie starego i uszkodzonego oraz montaż nowego. Często zdarza się, że głowica stanowi integralną część z innymi gniazdami - wówczas niezbędne jest poddanie jej obróbce mechanicznej bądź wykonanie odwiertu (zależnie jest to od materiału, z jakiego została wykonana).
Każdorazowo, przed wycięciem głowicy mechanik musi oszacować wielkość ingerencji, niezbędnej do wymiany nowego gniazda zaworowego. To także do niego należy decyzja o tym, jaki typ gniazda zostanie zamontowany w miejscu starego i uszkodzonego.
Nie można zapominać także o tym, że twardość oraz stop gniazda muszą być dopasowane nie tylko do zastosowania, ale również do typu zaworów zamontowanych w silniku.
Zakres usług związanych z pielęgnacją karoserii samochodów stale się poszerza. Na tym polu zadomowiły się już dwie skuteczne metody...
Wózki ułatwiają transport i przechowywanie narzędzi. Trudno wyobrazić sobie dzień bez tej walizki na kółkach. Zwłaszcza jeśli jesteś...
Co powinna mieć każda panna młoda? W skład kompletu wchodzi suknia, welon, wygodne buty, podwiązka. Brakuje jednak biżuterii ślubnej. Stwórz...
W dobie poczty elektronicznej i komunikatorów internetowych wysyłanie listów nie jest już powszechne. Wyjątkiem jest wysyłanie formalnej...
KURTmedia to strona poświęcona najnowszym technologiom. Na naszym serwisie znajdziesz wszystko od smartfonów, smartwatchów, laptopów, po sprzęt do biura czy konsole. Śledź nas i bądź na bieżąco z nowoczesnymi rozwiązaniami technologicznymi.