Jednoetapowa korekta lakieru samochodu - czy jest...
Zakres usług związanych z pielęgnacją karoserii samochodów stale się poszerza. Na tym polu zadomowiły się już dwie skuteczne metody...
Aby przebić się przez szum pełnych półek sklepowych, opakowanie produktu nazywane jest 5-sekundową reklamą. Co powinno mówić, aby zdobyć przychylność kupującego
Opakowanie produktu to 5-sekundowa reklama. Pozwala przeciąć szum pełnych półek i jasno przekazać swój komunikat. Badania pokazują, że na dokonanie zakupu potrzeba 12 sekund. Po porównaniu podobnych produktów, kupujący wybiera ten, który uważa za warty swojego czasu i ma nadzieję, że będzie to dobry produkt. To właśnie tutaj kluczowy staje się bezbłędny projekt opakowania. Musi ono przekazywać kupującemu odpowiednie wartości i zapewniać, że znajdujący się w środku produkt jest tym, czego potrzebuje. Wraz ze wzrostem sprzedaży samoobsługowej, projektowanie opakowań jest ważniejsze niż kiedykolwiek. Klienci nie mogą już polegać na sprzedawcach w kwestii doradztwa. Sprzedaż internetowa wymaga dobrego opakowania. To właśnie sposób prezentacji produktu zadecyduje o tym, czy odniesie on sukces czy porażkę w erze wyszukiwarek, porównywarek i wyrafinowanego handlu elektronicznego.
Należy pamiętać, że projekt opakowania dla nowego produktu będzie częścią ogólnego wizerunku marki podczas tworzenia projektu graficznego. Opakowanie powinno być spójne z identyfikacją wizualną firmy. Dzięki temu nowy produkt będzie łatwo identyfikowany jako produkt firmy X. Jest łatwo rozpoznawalny i ma koło. Marki mogą zdecydować się na użycie opakowania, które nie jest spójne z istniejącym wizerunkiem, aby zwiększyć swój udział w rynku i dotrzeć do nowych klientów. Może to być dobre posunięcie, ponieważ osoby, które unikały produktów danej marki, są teraz "kuszone" przez świeży design.
Pamiętaj o tematyce docelowego nabywcy - opakowanie jest ważnym elementem komunikacji z potencjalnymi nabywcami. Powinno być dopasowane do grupy docelowej pod względem treści, kolorów, symboliki i języka. Komunikacja z osobami starszymi przebiega inaczej niż z młodzieżą i specjalistami w poszczególnych dziedzinach. W briefach, które otrzymuje się od klientów, temat grupy docelowej jest jednym z najważniejszych.
Opakowanie powinno odzwierciedlać wszystkie korzyści, jakie oferuje zakup. Opakowanie powinno mieć taki sam kształt jak zawartość. Powinno podkreślać jej wielkość. Wszelkie elementy wystroju powinny komunikować jakość produktu i tworzyć pozytywny obraz tego, co znajduje się w środku. Dlatego ważne jest, aby w odpowiedni sposób dobrać grafikę, symbole czy zdjęcia.
Informacje znajdujące się na opakowaniu produktu, oprócz warstwy graficznej są równie ważne. Powinny one być łatwe do zidentyfikowania zawartości i podkreślać jej najistotniejsze cechy. Ważne jest, aby przy projektowaniu grafiki opakowania pamiętać o punktach obowiązkowych. Do tych punktów należą informacje o producencie, kod kreskowy oraz skład. Ważnym elementem projektowania są również czcionki, które są wykorzystywane do zapisu informacji o produkcie. Powinny one być przyjemne wizualnie i komponować się z ogólnym projektem, ale także być łatwo czytelne. Skład lub materiał produktu jest często podstawą decyzji o zakupie. Konsumenci są coraz bardziej świadomi tego faktu, dlatego producenci powinni ułatwić konsumentom zrozumienie najważniejszych informacji.
Projektując opakowanie należy pamiętać o jego podstawowej funkcji: ochronie zawartości. Kształt i materiał opakowania musi zapewniać bezpieczeństwo zawartości. Powinno być łatwe do przechowywania i transportu. Powinno być łatwe do otwarcia opakowania produktu i zawierać dodatkowe funkcjonalności, takie jak możliwość ponownego zamknięcia.
Agencja podczas projektowania zwraca dużą uwagę na użyteczność opakowań. Każdy projekt przechodzi przez prototypowanie, aby mieć pewność, że jest on ergonomiczny i optymalnie zaprojektowany. Dowiedz się więcej o projektowaniu produktów wchodząc na projektowanieproduktu.pl
Opakowania muszą być nie tylko funkcjonalne i ergonomiczne, ale także wyróżniać się na tle innych. Agencja projektuje opakowania, które są unikalne i dopasowane do każdego produktu i marki. Nie wystarczy być "ładnym". Opakowanie nie wystarczy, aby było "ładne". Ostatnim akcentem może być unikalna kolorystyka, motyw graficzny lub drobny akcent, taki jak metaliczna folia, okienko czy tłoczenie. Minimalistyczne opakowania mogą być bardzo skuteczne w przyciąganiu uwagi, a nawet mogą zwiększyć sprzedaż. Opakowania minimalistyczne wbrew pozorom nie są łatwe do zaprojektowania. Nie ma tu marginesu na błędy. Każdy element jest ważny, nawet ten najmniejszy.
We współczesnych czasach środowisko naturalne ma najwyższy priorytet. Projekt opakowania musi być przemyślany i unikać stosowania nadmiernej ilości tworzyw sztucznych lub marnowania materiału, co może skutkować dużymi, nieporęcznymi pudełkami niedopasowanymi do zawartości. Dzięki przemyślanemu projektowi i materiałom, które można łatwo poddać recyklingowi, można zdobyć przychylność świadomego konsumenta. Jeszcze lepiej, gdy opakowanie wcześniej używanego produktu może być ponownie wykorzystane zgodnie z duchem i filozofią "reuse".
Kupujący są bardziej świadomi w kwestii projektowania opakowań. Na popularność produktu ogromny wpływ mogą mieć rekomendacje influencerów, media społecznościowe i błyskawicznie rozprzestrzeniające się informacje. Działa to w obie strony. Każdy błąd można wytknąć, a wymagająca publiczność internetowa nie przeoczy ani jednego.
Zakres usług związanych z pielęgnacją karoserii samochodów stale się poszerza. Na tym polu zadomowiły się już dwie skuteczne metody...
Wózki ułatwiają transport i przechowywanie narzędzi. Trudno wyobrazić sobie dzień bez tej walizki na kółkach. Zwłaszcza jeśli jesteś...
Co powinna mieć każda panna młoda? W skład kompletu wchodzi suknia, welon, wygodne buty, podwiązka. Brakuje jednak biżuterii ślubnej. Stwórz...
W dobie poczty elektronicznej i komunikatorów internetowych wysyłanie listów nie jest już powszechne. Wyjątkiem jest wysyłanie formalnej...
KURTmedia to strona poświęcona najnowszym technologiom. Na naszym serwisie znajdziesz wszystko od smartfonów, smartwatchów, laptopów, po sprzęt do biura czy konsole. Śledź nas i bądź na bieżąco z nowoczesnymi rozwiązaniami technologicznymi.