|   | 

11 pytań, które należy zadać sobie przed zainwestowaniem w nową technologię biznesową

Postęp technologiczny stale się dokonuje w miarę pojawiania się nowych rozwiązań sprzętowych i programowych, które zwiększają efektywność, organizację i ogólny rozwój Twojej firmy, a każde z nich ma swoje zalety.

Skąd przy tych wszystkich technologiach w zasięgu ręki firmy mogą wiedzieć, czy "najnowsza i najlepsza" technologia jest dla nich odpowiednia, czy też nie? Aby pomóc w podjęciu tej decyzji, zapytaliśmy panel członków Rady Technologicznej, co lider biznesowy powinien rozważyć przed zainwestowaniem w rozwiązanie techniczne. Pamiętaj o tych 11 pytaniach, gdy następne narzędzie lub oprogramowanie zwróci Twoją uwagę.

1. Czy jest on wymieniony jako umiejętność w LinkedIn?

Jednym z wyborów, jakich dokonaliśmy dla następnej technologii, było sprawdzenie, ile osób na LinkedIn posiadało umiejętności w tej technologii. Pozwoliło nam to zrozumieć zakres tej technologii. Technika, której używasz nie powinna być techniką, która Cię spowalnia lub utrudnia Ci skupienie się na biznesie.

2. Jak łatwy jest w użyciu?

Zanim wprowadzimy technologię, która ma być sprzedana lub przyjęta, musimy zrozumieć, jak dobrze rozwiązuje ona problem i w jakim stopniu. Najważniejsze i decydujące jest to, jak dobrze i łatwo możemy z nich korzystać. Jeśli technologia jest świetna, ale trudna w użyciu, może nie dać właściwych rezultatów. Musi on również oferować dobry całkowity koszt posiadania.

3. Jakie są wyniki badań i testów?

Zawsze najpierw badamy technologię. Następnie tworzymy mały dowód koncepcji. Jeśli to działa dobrze, staramy się używać go na aplikacji niekrytycznej lub na kliencie, który jest w stanie tolerować niewielkie ryzyko, w przypadku gdy rozwiązanie nie działa zgodnie z oczekiwaniami i musimy je przerobić.

4. Czy możemy spróbować je szybko zawieść?

W przeszłości przyjęliśmy podejście "czołgaj się zanim będziesz mógł chodzić" do nowych technologii. Teraz jest on przesunięty na "bieg pod górę tak szybko, jak to możliwe, dopóki nie przewrócisz się lub nie dotrzesz na górę". Albo szybko ci się nie uda, albo dojdziesz do szczytu. Oba wyniki są decydujące dla akceptacji nowych technologii.

5. Czy sprawdziłeś swoje zabezpieczenia?

Wśród wielu nagród związanych z wprowadzaniem nowych technologii, jest równie wiele zagrożeń. Biorąc pod uwagę wzrost liczby incydentów związanych z bezpieczeństwem cybernetycznym z roku na rok, niezwykle ważne jest dokładne zbadanie bezpieczeństwa każdej nowej rozważanej technologii. Czy ta nowa technologia zwiększa powierzchnię ataku twojej organizacji? Czy istniejące zastrzeżone systemy i dane są zagrożone po integracji z Państwa środowiskiem?

6. Czy wspiera i promuje nasze cele?

Badamy, czy technologia wspiera i napędza naszą agendę w celu zwiększenia wartości AI w funkcji wsparcia i serwisu. Odnosi się to zarówno do naszych produktów, jak i do naszej infrastruktury technologicznej jako dostawcy oprogramowania.

7. Czy zespół rzeczywiście ich użyje?

Oczywiście zawsze należy brać pod uwagę technologie, które zwiększają wydajność. Jednak równie ważną kwestią jest to, czy technologia ta jest akceptowana przez zespół i rzeczywiście stosowana.

8. Czy będzie to miało pozytywny wpływ na zadowolenie klienta, zaangażowanie pracowników czy przepływy pieniężne?

Wszystko zaczyna się od zadowolenia klienta, zaangażowania pracowników i przepływów pieniężnych. Jeśli jakaś technologia pomaga w przemieszczaniu igły w jednym z tych obszarów i jeśli masz możliwość efektywnego jej wykorzystania, być może warto zbadać nową technologię.

9. Czy zwrot z inwestycji jest tego wart?

Zakupy. Czy to jest najlepsze z dostępnych? Jakie substytuty są dostępne, które mogą być bardziej wszechstronne, już zintegrowane z innymi instrumentami lub tańsze do kupienia i posiadania. Weź pod uwagę zwrot z inwestycji oraz to, czy uzasadnia on koszty i krzywą uczenia się.

10. Czy użytkownik będzie chciał przyjąć to nowe podejście?

Satysfakcja klienta wynikająca z zastosowania tej nowej technologii jest kluczowym czynnikiem przy jej wprowadzaniu. Zawsze musimy odpowiedzieć sobie na proste pytanie: "Czy ta nowa technologia jest na tyle dużym problemem dla klienta lub użytkownika, że jest on skłonny zmienić swoje obecne zachowanie, aby przyjąć to nowe podejście lub technologię? Odpowiedź na to pytanie "tak" jest kluczowa przy rozważaniu nowej technologii w naszej organizacji.

11. Czy jest jakieś solidne uzasadnienie biznesowe?

Technologia jest tylko narzędziem, które powinno ostatecznie rozwiązać problem biznesowy. Dlatego ważne jest, aby oceniać technologię z punktu widzenia wartości biznesowej. Nowe technologie mogą być ekscytujące, ale ostatecznie musi istnieć solidne uzasadnienie biznesowe - czy to w celu rozwiązania obecnego problemu, czy też w celu wykorzystania szans rynkowych teraz lub w przyszłości.

Paulina

Zobacz również

  • Wyciskarki wolnoobrotowe

    Nie jest łatwo zakupić wyciskarkę wolnoobrotową, którą byłaby w stanie spełnić wszystkie wymagania klienta. Wybór jakiego osobiście...

  • Klucze pneumatyczne

    Klucze pneumatyczne najczęściej odnajdzie się w profesjonalnie zarządzanych warsztatach, chociaż można oczywiście korzystać z nich dla...

  • Czy serwery proxy są nam potrzebne?

    Definicja: W sieci komputerowej serwer proxy jest aplikacją lub urządzeniem serwerowym, które pośredniczy w przekazywaniu żądań klientów...

KURTmedia to strona poświęcona najnowszym technologiom. Na naszym serwisie znajdziesz wszystko od smartfonów, smartwatchów, laptopów, po sprzęt do biura czy konsole. Śledź nas i bądź na bieżąco z nowoczesnymi rozwiązaniami technologicznymi.

Cytat

I don’t care that they stole my idea… I care that they don’t have any of their own.

Nikola Tesla